Produktová fotografia

Produktová fotografia nachádza s rastúcim počtom e-shopov čoraz väčšie uplatnenie. Dokonalá fotografia s maximálnou výpovednou hodnotou zvyšuje predaj daného produktu oproti konkurencií s priemernými alebo podpriemernými fotografiami. Pri produktovej fotografií dbáme  na každý detail. Produkty pred fotením dôkladne pripravíme formou čistenia a leštenia, pri následnom fotení s nimi zaobchádzame čo najdôkladnejšie a v post-processe (retuš) odstraňujeme mikro prach a iné nedokonalosti.

Oblasť produktovej fotografie sa delí na dve základné odvetvia:
1. klasická produktová fotografia: produkt je umiestnený na bielom, šedom alebo čiernom jednofarebnom pozadí s možnosťou využitia odleskov alebo tieňov. Tento typ fotografie je vhodný najmä pre e-shopy kde fotografie majú pôsobiť celistvo.

2. reklamná produktová fotografia: produkt je umiestnený na kreatívnom podklade (textúra dreva, mramoru, …) alebo je produkt zasadený do prostredia (príroda, urbanizmus,…) Takéto fotenie je časovo aj technicky náročnejšie ako pri klasickej produktovej fotografií, no ponúka kreatívny, pútavejší a zaujímavejší finálny výsledok. Takéto fotografie sa predovšetkým hodia do bannerov na web / FB, plagátov alebo iných reklamných materiálov.

Fotenie produktov prebieha buď u nás v ateliéry alebo priamo u klienta v prípade, ak to jeho priestory umožňujú. Nemusíte tak riešiť potrebu transportu produktov – predovšetkým ak ide o objemné alebo ťažké predmety (máme skúsenosti s fotením oceľových konštrukcií s hmotnosťou viac ako 750 kg alebo obrovskými záhradnými dáždnikmi či vírivkami).

Klasické produktové fotografie

 

Reklamné produktové fotografie